تزئین میز ترحیم در مشهد | نحوه تزئین و موارد مورد استفاده

تزئین میز ترحیم در مشهد | نحوه تزئین و موارد مورد استفاده

تزیین میز ترحیم در مشهد

یکی از خدمات مجالس ترحیم پرکاربرد و عرضه شده  گروه تشریفات بهشت ،به خانواده های عزادار ، تزیین میز تسلیت یا  تزیین میز ختم و ترحیم در مشهد می باشد. تزیین میز ترحیم شیک می تواند زیبایی و جلوه بسیار زیادی را به مراسم ختم ببخشد...

از خدمات ارائه شده توسط گروه تشریفات بهشت مشهد ,  تزئین میز ترحیم و گل آرایی میز ترحیم می باشد. این میز می تواند در مسجد , منزل , رستوران و یا بر سر مزار متوفی قبل از ورود صاحین مجلس و مهمانان در مکانی که خیلی باعث ایجاد مشکل در رفت و آمد و در عین حال در دیدرس کامل باشد , طراحی و اجرا می گردد.

از موارد به کاربرده شده در میز ترحیم می توان به گل آرایی از قبیل سبد گل و کپه گل  (گرد و مربعی و خطی ) , شمع آرایی ( وارمر , قطور , بلند , مشکی و سفید و شمع الکتریکی ) , عکس متوفی ( قاب عکس , شاسی ام دی اف , استند بنر با ابعاد 200*90 ) , موارد پذیرایی همچون حلوا , خرما و شیرینی ترحیم ( که این اقلام با چنگال اردو یا چنگال دوشاخه پلاستیکی بر سر مزار سرو می شوند ) اشاره کرد. سطح میز عزاداری با پارچه مشکی پوشانده شده و با به کاربردن ترمه که می تواند در رنگ های متفاوتی باشد تزیین می شود به این صورت که ترمه ها باید روی پارچه مشکی , پهن شده و سایر موارد را روی آن قرار دهیم.

تزیین میز ترحیم

تزیین میز ترحیم

این میز می تواند در انواع مختلفی طراحی و تزیین گردد مثلا می توان از دو میز یا سه میز ترک برای آن استفاده نمود و یا مثلا از میزهای گرد بلند ( ترک ) یا مستطیل جهت دیزاین آن بهره برد. بیشترین زیبایی این میز را گل و کپه گل های به کاربرده در آن بوجود می آورند مثلا می توان از قاب عکس هایی که دور تا دور آن گل آرایی شده و یا قاب عکس هایی که درون استند گل آرایی ( محل نصب عکس به صورت سیار که در خود گل آرایی جای داده است ) استفاده کرد.

از دیگر موارد به کار برده شده در تزیین میز ختم می توان به آیینه , قرآن , گلاب پاش و یا مجسمه های فرشته که نماد روح متوفی می باشد بهره برد.

گروه تشریفات بهشت با آموزش پرسنل خود در تمام موارد از جمله چیدمان میز ترحیم , توانسته طبق میل و سلیقه صاحبان مجالس عمل نماید و رضایت آنان را جلب کند. 

گل‌های مورد استفاده در تزیین میز ترحیم

 در تزیین میز ترحیم، معمولاً از گل‌های طبیعی استفاده می‌شود که به احترام به مرحوم و برای ایجاد یک فضای متناسب با موضوع استفاده می‌شوند. این گل‌ها معمولاً به شیوه‌های مختلف تزیین می شود و انتخاب آن‌ها به سلیقه فرد و نوع مراسم بستگی دارد. از قدیم انتخاب گل بیانگر رابطه احساسی شما با متوفی بوده است.

اغلب در تزیین میز از گل های به رنگ سفید و زرد استفاده می کنند. گلهای گلایل، داودی، شیپوری، زنبق، رز، میخک سفید، آنتوریوم، شب بو، سوسن، ارکیده، نرگس،لاله و بنفشه در تزیین میز استفاده می‌شوند.

Gallery Thumb 1 Gallery Thumb 2 Gallery Thumb 3 Gallery Thumb 4 Gallery Thumb 5 Gallery Thumb 6

خدمات ترحیم گروه تشریفات بهشت :

✔️ برگزاری مراسم تشییع  و خاکسپاری بر سر مزار 

✔️ برگزاری مراسم ترحیم و ختم در مساجد

✔️ برگزاری خدمات مجالس ترحیم در منزل و رستوران

✔️ ارائه خدمات کامل به خانواده متوفی 

مشاهده خدمات تشریفات بهشت

لطفا جهت  رزرو مسجد و تشریفات ترحیم  بر روی دکمه تماس تلفنی کلیک نمایید

سوالات متداول

برای گل آرایی میز ترحیم از چه گل هایی می توان استفاده نمود ؟
از پرکاربرد ترین گل های مورد استفاده در مراسم ترحیم می توان به گل های داوودی , رز , آنتریوم , گلایل , شب بو , لیلیوم و... استفاده کرد از این گل ها می توان برای تزیین میز سالگرد فوت و تزیین مراسم ختم عزاداری استفاده نمود.
تزیین ظرف میوه برای مراسم ختم چگونه دیزاین می شود ؟
برای این کار می توان از چند دیس و چند قلم میوه مانند موز , پرتقال , نارنگی , خیار و ... استفاده نمود. میوه ها را داخل دیس ها چیده و روی آن را با سلفون می پوشانیم سپس با چند ربان و توری مشکی آنها را دیزاین می نماییم و روی میز ترحیم قرار می دهیم.
برای تزیین گل و شمع برای مجلس ترحیم از چه وسایلی می شود استفاده نمود ؟
برای تزیین میز ختم با استفاده از شمع می توان از چند مدل شمع مختلف مثل شمع وارمر , شمع بلند , شمع ضخیم و شمع های فانتزی استفاده کرد. وارمرها باید در جاوارمری های شیشه ای قرار گیرند و شمه های بلند را نیز در جاشمعی های تک شعله بلند قرار می دهیم و شمع های ضخیم را نیز در جاشمعی هایی که مانند لاله هستند جا می دهیم.

اشتراک گذاری:

خدمات تشریفات بهشت مرتبط

نظر بدهید