تشریفات مراسم عید اول مشهد ✔️

تشریفات مراسم عید اول مشهد ✔️

تشریفات مراسم عید اول مشهد

از رسوم ترحیم که برای متوفی برگزار می گردد مراسم عید اول می باشد , این مراسم پس از برگزاری مجالس ترحیم و ختم متوفی قابل اجرا می باشد. مراسم عید اول در یکی از اعیاد سال انجام می شود. 

 مانند تمام مراسم دیگر ترحیم می توان این رسم را هم در منزل , تالار یا مسجد برگزار نمود که متناسب با خواست و سلیقه شما عزیزان قابل اجراع می باشد. تنها تفاوت این مراسم با مراسم دیگر را می توان استفاده از شیرینی تر به جای شیرینی ترحیم دانست . دیگر اینکه برای پذیرایی از مهمانان نیز از حلوا استفاده نمی گردد.

خدمات ترحیم گروه تشریفات بهشت :

✔️ برگزاری مراسم تشییع  و خاکسپاری بر سر مزار 

✔️ برگزاری مراسم ترحیم و ختم در مساجد

✔️ برگزاری خدمات مجالس ترحیم در منزل و رستوران

✔️ ارائه خدمات کامل به خانواده متوفی 

مشاهده خدمات تشریفات بهشت

در اینگونه مراسم دیگر , از منوهای با اقلام پذیرایی زیاد استفاده نمی شود به عنوان مثال جهت پذیرایی عید اول مرده می توان به جای چند قلم میوه از  آبمیوه نی دار برای پذیرایی از مهمانان بهره برد. 

در مراسم عید اول به مناسبت عید , مداح مراسم از شعرهای غمگین کمتر استفاده می کند و کمی از اشعار شادتر استقبال می نماید. به عنوان مثال اگر عید مذکور تولد امام علی باشد مداح به خواندن اشعاری شاد در مدح علی می پردازد.

در اینگونه مراسم تعداد مهمان کمتری نسبت به مجالس ختم در حل حضور پیدا می کنند و دیگر کسی به اهدای تاج گل سبد گل و یا تراکت و بنر به صاحبان عزا نمی پردازد و به همین دلیل تعداد مهماندار کمتری هم برای برگزاری مراسم عید اول نیاز ندارد. 

گروه تشریفات بهشت با داشتن تجهیزات و امکانات کافی جهت برگزاری مراسم ترحیم همچون عید اول متوفی توانسته به بسیاری از خانواده های شهر مشهد خدمت نماید. 

لطفا جهت  رزرو مسجد و تشریفات ترحیم  بر روی دکمه تماس تلفنی کلیک نمایید

سوالات متداول

مراسم عید اول چیست ؟
پس از برگزاری کامل مراسم ترحیم و ختم , اولین عید پیش رو را عید اول متوفی می نامند. بعضی خانواده ها رسم دارند که عید اول حتما باید پس از مراسم هفتم برگزار گردد , به این رسم , مراسم عید اول میت نیز می نامند.

اشتراک گذاری:

نظر بدهید