خدمات مراسم تدفین

خدمات مراسم تدفین

خدمات مراسم تدفین

خدمات مراسم تدفین یا تشریفات خاکسپاری از موارد متعددی برخوردار می باشد که در زیر به مهم ترین و اساسی ترین آنها می پردازیم:

( لازم بذکر است که کلیه خدمات ترحیم زیر توسط گروه تشریفات بهشت امکان پذیر می باشد )

1 - تماس با آمبولانس حمل متوفی

اولین کاری که پس از وفات فرد بایستی صورت بگیرد درخواست اعزام آمبولانس می باشد. آمبولانس به محل مورد نظر شما آمده و مرحوم یا مرحومه را به سردخانه مزار بهشت رضا منتقل می نماید. 

2 - انجام امور اداری بهشت رضا :

شما می توانید حضورا در محل دفتر تشریفات بهشت , برنامه ای دقیق از هر آنچه که باید جهت تدفین متوفی انجام گردد , دریافت نمایید.یک نفر از کارمندان این گروه جهت راهنمایی شما عزیزان برای عزیمت به مزار و انجام امور اداری مربوطه رهسپار می شود. در آن روز همسر و فرزندان متوفی باید بهمراه شناسنامه و کارت ملی خود و کارت شناسایی و دفترچه بیمه متوفی در آنجا حاضر گردند. لازم بذکر است در تمام طول انجام این مراحل , لیدر بهشت شما را همراهی می نماید. از امور اداری که باید در روز خاکسپاری انجام شود می توان به ابطال شناسنامه متوفی , خرید قبر , رزرو آمبولانس , پرداخت هزینه پست و ترخیص وی از سردخانه اشاره نمود. پیش از مراسم خاکسپاری باید به انجام یک سری کاغذبازی اداری پرداخت به عنوان مثال باید چند فرم را در آنجا تکمیل نمود و پس از انجام این مراحل برگه ترخیص متوفی از سردخانه صادر می گردد و با استفاده ار آن می توان مرحوم یا مرحومه را توسط آمبولانس جهت طواف حرم و یا وداع با منزل حمل نمود.

3 - جابه جایی پیکر مرحوم : با خواست و نظر صاحبان مراسم می توان این امر را توسط پرسنل تشریفاتی که از دستکش , ماسک و لباس فرم متحدالشکل بهره می برند , استفاده نمود.

4 - پرسنل تشریفات :

این پرسنل در زمان مراسم خاکسپاری در خدمت بازماندگان متوفی می باشند , مثلا زمانی که متوفی را از سردخانه برای وداع و آخرین حضور در منزل به محل سکونت باز می گردانند. خدمه تشریفاتی می توانند از مهمانان پذیرایی به عمل آوردند و یا در جابه جایی پیکر متوفی به صاحبین مجلس کمک نمایند.

5 - مجری مراسم : این قرد نیز در تمام مراحل مراسم در کنار بازماندگان حضور دارد به عنوان مثال اگر مراسمی در منزل برگزار گردد و یا در زمان انجام تدفین مرحوم یا مرحومه می تواند با خواندن قرآن یا اشعار مرهمی بر دل بازماندگان باشد از دیگر خدمات مجری مراسم این است که می تواند در رستوران یا تالار جهت خواندن دعای سفره در حضور مهمانان و یا عرض تشکر از آنها جهت همراهی شان در کنار ضاحبان مراسم یاشد. مجری در مراسم تدفین ترحیم خطبه صبح عید اول جهلم و سالگرد می تواند به بازماندگان خدمت نماید.

6 - پذیرایی از مهمان : یکی از کارهای خلاقانه جهت پذیرایی بر سر مزار که کاملا به حفظ بهداشت کمک می نماید این است که باری امر پذیرایی حلوا , خرما و شیرینی ترحیم از چمگال اردو ( چنگال خرما ) استفاده کرد. کلیه پرسنل تشریفات طی تمام مراحل برگزاری مراسم ائم از خاکسپاری تا سالگرد با دستکش لاتکس از مهمانان پذیرایی می نمایند. انجام این امور باعث حفظ بهداشت و رعایت احترام به مهمان می گردد.

7 - انواع نوشیدنی : در روز تدفین جهت پذیرایی از مهمانان و حضار در مراسم می توان از انواع نوشیدنی سرد و گرم پذیرایی به عمل آورد. این کار را پرسنل و خدمه به بهترین نحو ممکنه انجام داده و پیش از حضور مهمانان , چیدمان مربوطه را روی میز قرار می دهند. مثلا اگر قرار باشد از نوشیدنی گرم مانند چای یا نسکافه استفاده شود با در نظر گرفتن و تخمین زدن تعداد مهمان , آبجوش تهیه ئ استفاده می گردد و در فصول گرم نیز می توان با آبمیوه این امر را میسر نمود.

اشتراک گذاری:
  1. Image

    چطوری میتونم قبر رزرو کنم و اخرین قیمت چقدر میباشد .بیمار مرک مغزی دارم .ممنون میشم راهنماییی بفرمایید شما ه تماس که بتونم راحت زنگ بزنم هر کجای مشهد باشه

  2. Image

    مثل همیشه عالی انشاالله بتونین با بیشتر کردن تعداد مجالس نیروهای بیشتری را به کار بگیرین

نظر بدهید