مسجد امام علی خیابان فرامرز مشهد

✔️ مسجد امام علی (ع) از مساجد بزرگ خیابان فرامرز عباسی مشهد است که بین فرامرز عباسی 19 و 21 واقع شده و دارای ظرفیتی در حدود 500 نفر می باشد. مسجد امام علی بصورت همکف ساخته شده است لذا نیاز به آسانسور ندارد. از امکانات این مسجد میتوان به وجود 70 صندلی در قسمت آقایان و 70 صندلی در قسمت بانوان اشاره نمود.
مسجد امام علی در تمام ایام هفته و در سه شیفت صبح، ظهر و عصر برای برگزاری مراسم ترحیم قابل رزرو است.

☎️ در صورت تمایل , برای رزرو مسجد امام علی خیابان فرامرز عباسی مشهد توسط تشریفات بهشت می توانید تماس بگیرید:
09155156802 - 38331044

اشتراک گذاری:

مسجد امام علی فرامرز مشهد

یکی از زیباترین مساجد مشهد در خیابان فرامرز عباسی مشهد , مسجد امام علی می باشد که در خیابان فرامرز عباسی 19 واقع شده است , مسجد از مساحت و وسعت زیادی برخوردار می باشد و دارای ظرفیتی در حدود 500 نفر در قسمت اقایان و 400 نفر در قسمت بانوان می باشد که برای برگزاری مراسم ختم بسیار مناسب است. این مسجد به علت ساخته شدن بصورت همکف نیازی به آسانسور نداشته و از جای پارک مناسبی نیز برخوردار است. نزدیک ترین مسجد به مسجد امام علی  مسجد ثامن الائمه  می باشد.

مسجد امام علی فرامرز مشهد

لطفا جهت رزرو مسجد امام علی  بر روی دکمه تماس تلفنی کلیک نمایید

چرا تشریفات بهشت؟

برگزاری صفر تا صد مراسم خاکسپاری و ترحیم - تشریفات بهشت باسابقه ترین تشریفات مشهد

سابقه

بیش از 10 سال سابقه

برگزاری مراسم ختم

برگزاری بیش از 10000 مراسم ختم 

قیمت مناسب

تنوع و کیفیت بالای خدمات

قیمت مناسب در کنار حفظ کیفیت

قیمت و کیفیت مناسب 

امکانات مسجد امام علی فرامرز

منطقه

منطقهفرامرز عباسی

آدرس

آدرسبین فرامرز عباسی 19 و 21

ظرفیت

ظرفیتحدود 500 نفر

آسانسور

آسانسورندارد - همکف

صندلی آقایان

صندلی قسمت آقایان70 عدد

صندلی بانوان

صندلی قسمت بانوان70 عدد

پارک

جای پارک خودروحاشیه خیابان

تهویه هوا

سیستم سرمایش و گرمایشدارد

سیستم صوتی

سیستم صوتیدارد

تصاویر مسجد امام علی مشهد:

 

خدمات ترحیم گروه تشریفات بهشت

تشریفات مراسم خاکسپاری

برگزاری مراسم تشییع  و خاکسپاری بر سر مزار 

برگزاری مراسم ترحیم

برگزاری مراسم ترحیم و ختم در مساجد

برگزاری خدمات مجالس ترحیم

برگزاری خدمات مجالس ترحیم در منزل و رستوران

 برگزاری خدمات مجالس ترحیم

 ارائه خدمات کامل به خانواده متوفی 

مشاهده خدمات تشریفات بهشت

جدول مشخصات مسجد امام علی فرامرز مشهد

آدرس بین فرامرز عباسی 19 و 21
ظرفیت کل حدود 900 نفر
تعداد صندلی قسمت بانوان 70 عدد
تعداد صندلی قسمت آقایان 70 عدد
شیفت کاری تمام ایام هفته در سه شیفت صبح، ظهر و عصر
جای پارک حاشیه خیابان

اطلاعات بیشتر در مورد مسجد امام علی فرامرز مشهد

از بهترین مساجد مشهد می توان به مسجد امام علی فرامرز مشهد یا مسجد فرامرز مشهد نام برد. این مسجد از هیئت امنای بسیار زحمتکشی برخوردار می باشد و توانسته با مدیریت خود در خدمت بسیاری از خانواده های این شهر باشند.این مسجد از بزرگترین مساجد شهر مشهد بوده و می توان آن را یکی از بهترین میزبانان مراسم ختم و ترحیم در این شهر دانست.

این مسجد در حاشیه ی اصلی خیابان فرامرز عباسی واقع شده است و آدرس دقیق آن حد فاصل فرامرز 19 و 21 می باشد. حداکثر ظرفیت این بنا حدود 700 نفر است البته اگر مهمانان را در رفت و آمد بدانیم این مسجد می تواند از 1500الی 2000 نفر مهمان میزبانی نماید. از مزایای این مسجد می توان به وجود جای مناسب جهت نصب بنر و فضایی مناسب جهت  نصب بنراقدام نمود.

مسجد امام علی فرامرز در دو بخش مجزا برای خانم ها و آقایان ساخته شده است که البته این دو بخش در قسمت همکف مسجد واقع شده اند. این بنای مذهبی دارای آسانسور می باشد و افراد می توانند برای رفتن به طبقات فوقانی از آسانسور بهره ببرند. فضای مسجد از معماری و زیبایی خاصی برخوردار می باشد و شاید بتوان آنرا زیباترین مسجد در منطقه فرامرز عباسی دانست.

مسجد امام علی فرامرز عباسی از مساجدی است که توانسته است در امر پرورش نیروی بسیج چه به عنوان افراد بسیجی محلی و چه جوانان از مناطق و خیابان های دیگر است تلاش فراوان نموده و در جذب این نوع افراد اهتمام نماید. از فعالیت های این پایگاه در مسجد امام علی می توان به این موارد اشاره نمود که در امور برپایی موکب در ماه های محرم و دهه های مختلف محرم بسیار پر تلاش بوده و این جوانان در زمان برگزاری ماه های مذهبی به تزیین این موکب نصب پرچم و بنر های مرتبط با آن ماه ها با ذوق و تلاش فراوان خود اقدام نموده و مثلا با چای شیرکاکائو و یا بسته های پذیرایی و یا شربت زعفرانی از زائرین وافرادی که تمایل به شرکت در اینگونه محافل دارند پذیرایی را به عمل می آورند.

شایان ذکر است که بنای این مکان مذهبی در سال های حدود 97 تا 98 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت می توان با دیدن مسجد در نمای بیرونی و نمای داخلی این تغییرات را حس نمود مثلا در مسجد دستخوش تغییرات توسط اساتید مرمتگر این شهر قرار گرفت. نمای بیرونی مسجد با آجرهای خوش رنگ و نقوش اسلامی با رنگ متضاد بازسازی گردید تا نمای این مکان مذهبی بیشتر از پیش در چشم دوستداران مسجد قرار گیرد. داخل مسجد نیز با نقوش اسلیمی و سنگ کاری آیینه کاری مزین شد و به جرات می توان گفت که این مسجد پس از مرمت به عنوان زیباترین مساجد مشهد از نظر زیبایی مورد نظر قرار گرفت. گفتنی است که گنبد و طاق بنای مذهبی نسبت به قبل مورد تغییرات فراوانی قرار گرفت. در این مرمت می توان به بازسازی و سنگ کاری پله ها اشاره نمود , سنگ های به کاربرده شده در این مسجد سنگ های مرمر سفید رنگ می باشد و از این نظر که تعداد پله های مسجد کم است این مسجد مناسب افراد مسن و پیر می باشد چون بالارفتن از پله ها کار سختی می باشد...

این مسجد بیشتر مناسب مراسمی می باشد که تعداد مهمان مراسم ختم و ترحیم شان حدود 1000 نفر می باشد به همین دلیل خانواده هایی که منزلشان دور از این مسجد است باز هم این مکان مذهبی را بابت میزبان مراسم متوفی انتخاب می نمایند. از دیگر مریت های این مسجد وجود جای پارک فراوان و مناسب در دور تا دور مسجد است که مهمانان از این نظر دغدغه پارک خودرو را ندارند و براحتی می توانند در کوچه های اطراف مسجد ماشین خود را پارک نمایند ضمن اینکه مسجد در خیابان اصلی نیز جای پارک مناسب هم در طرف مسجد و هم روبروی آن می باشد .

لطفا جهت رزرو مسجد امام علی  بر روی دکمه تماس تلفنی کلیک نمایید

سوالات متداول

مسجد امام علی فرامرز عباسی دارای حسینیه می باشد ؟
بله این مسجد در قسمت بانوان صاحب حسینیه می باشد. هیئت امنا و مدیریت محترم این مسجد با قرار دادن حسینیه در این بنای مذهبی مشکل بانوانی که مشکل شرعی داشته و قصد عزیمت به مسجد را دارند را حل نموده اند و بانوان می توانند جهت اعمال مذهبی فعالیت داشته باشند.
ظرفیت مسجد امام علی چقدر می باشد ؟
این مسجد می تواند حدود 1500 نفر مهمان را در خود جای دهد. زیربنایقسمت آقایان و بانوان در این مسجد تقریبا برابر می باشد و می توان گفت در هر دو قسمت می تواند مهمان برابر در خود جای دهد , با توجه به اینکه مهمان مراسم ترحیم در رفت و امد می باشد براحتی ظرفیت و گنجایش آن همین تعداد 1500 تا 2000 نفر دریک شیفت می باشد. ورودی مسجد دارای چند پله می باشد که پس از بالا رفتن از این پله ها به دو درب ورودی مرسید که درب سمت راست قسمت آقایان محترم و درب سمت چپ ورودی قسمت خانم ها یا همان بانوان محترمه می باشد.
تعداد صندلی و میز در قسمت آقایان و بانوان چندتاست ؟
تعداد صندلی در قسمت آقایان را می توان 75 عدد تخمین زد و در قسمت بانوان تعداد صندلی را می توان حدود 60 عدد به شمار آورد. می توان این توضیح را داد که در هر مسجد برای هر دو صندلی یک عدد میز را در نظر گرفت و هر دو نفر از یک میز به صورت مشترک از یک میز استفاده می نمایند مثلا می توانند از جعبه دستمال کاغذی و آب معدنی که روی میز قرار گرفته شده است استفاده نمایند. خادمین زحمتکش این مکان مذهبی پیش از آغاز مراسم به نظافت و تمیز کردن میزها و صندلی ها می پردازند تا از آبروی صاحبان مراسم در برابر مهمانان دفاع کنند. گفتنی است که اگر صندلی های مسجد پر شود مهمانداران تشریفات بهشت با درایت و مدیریت سرپرستان ارشد ردیف هایی با استفاده از دستمال کاغذی و آب معدنی و پوشه مخصوص تراکت راروی زمین تعبیه می نمایند تا مهمانان با نظم در این ردیف ها نشسته تا مهمانداران از آنان به ترتیب پذیرایی نمایند.
نزدیک ترین مسجد به بنای مسجد امام علی کدام مسجد است ؟
نزدیک ترین مسجد به این مسجد را می توان مسجد ثامن الائمه که هم از فرامرز عباسی 8 و هم از فرامرز عباسی 12 راه دارد می توان به سمت مسجد طی مسیر نمود. این مسجد نیز همانند مسجد امام علی از امکانات مناسبی جهت میزبانی از مراسم ختم بهره مند می باشد این مسجد از فضای بسیار بزرگی بهره برده و می تواند حدود 1500 نفر مهمان را در خود جای دهد. این مسجد یک کسجد محلی به شمار می آید و در کنار آن یک بازار محله کوچک قرار دارد. این مسجد جهت رفاه حال سالمندان از آسانسور برخوردار است و تا به امروز توانسته بسارب از مهمانان مراسم ترحیم را درخود جای دهد...
مسجد امام علی در چند شیفت میزبان مراسم و مجالس می باشد ؟
این مسجد همانند سایر مسجدهای معروف مشهد در سه شیفت به برگزاری مراسم ختم می پردازد , شیفت های آن در سه نوبت صبح و ظهر و شب می باشد.

نظر بدهید