فاتحه خوانی مجازی

فاتحه خوانی مجازی

فاتحه خوانی مجازی

امروزه فاتحه خوانی مجازی با توجه به مشغله بسیار فراوان افراد و بُعد مسافت زیاد  , کمک شایانی به افرادی کرده است که عزیزان خود را از دست داده اند و به دلیل گرفتاری های روزمره و یا نبودن در کشور و یا شهری که متوفی در آن به خاک سپرده شده است , قادر به حضور بر سر مزار عزیز خود جهت قرائت فاتحه و زیارت اهل قبور نیستند.

شیوه فاتحه خوانی تصویری مجازی به این شکل است که مثلاَ رامین از اصفهان یا خسرو از آلمان که عزیز خود را در یکی از آرامستان های مشهد به خاک سپرده اند با تشریفات بهشت هماهنگ نموده تا یک مداح جهت حضور بر سر مزار با یک تلفن هوشمند , اعزام نماید . فرد فاتحه خوان ابتدا با گلاب و دستمال سنگ قبر متوفی را تمیز نموده و با چند شاخه گل ( البته به سلیقه صاحب عزا ) به همراه قرآن آن را تزیین می نماید. پس از تزیین سنگ قبر , با موبایل یا تبلت با صاحبان عزا تماس تصویری برقرار کرده و زاویه تبلت را به گونه ای تنظیم می کند که سنگ قبر به همراه گل آرایی و قرآن در دید باشند.

مداح مراسم ضمن فاتحه خوانی و قرآن خوانی برای شادی روح متوفی و سبک شدن دل بازماندگان این امر را انجام دهد.

.سوالات متداول.

مدت زمان فاتحه خوانی مجازی چند دقیقه می باشد ؟ 

تایم فاتحه خوانی از راه دور به مدت 15 الی 20 دقیقه می باشد. در این مدت به خواندن قرآن و ادعیه پرداخته می شود و اگر دعا یا سوره خاصی مد نظر شما باشد برای شادی روح متوفی تلاوت می گردد. 

 

اشتراک گذاری:
  1. Image

    واقعاً چه فکر خوبی کردین

نظر بدهید