برگزاری مراسم ختم در تالار به منظور یادبود و تسلی خاطر بازماندگان برگزار می‌شود و برای افرادی مناسب است که خدماتی بهتر و کاملتر برای میهمان های خود می خواهند در نظر بگیرند. انتخاب تالار برای برگزاری مراسم ختم می‌تواند به دلیل امکانات و خدمات متنوعی که ارائه می‌دهد، گزینه‌ای مناسب و محترمانه باشد.

تشریفات بهشت قدیمی ترین و معتبرترین تشریفات برگزاری مراسم ختم و ترحیم در مشهد
با بیش از 10 سال سابقه و برگزاری بیش از 1000 مراسم ختم در مشهد
☎️ در صورت تمایل , برای رزرو مسجد در سراسر مشهد توسط تشریفات بهشت می توانید تماس بگیرید:
09155156802 - 38331044

اشتراک گذاری:

برگزاری مراسم ختم در تالار مشهد

برگزاری مراسم ختم در تالار به منظور یادبود و تسلی خاطر بازماندگان برگزار می‌شود و برای افرادی مناسب است که خدماتی بهتر و کاملتر برای میهمان های خود می خواهند در نظر بگیرند. انتخاب تالار برای برگزاری مراسم ختم می‌تواند به دلیل امکانات و خدمات متنوعی که ارائه می‌دهد، گزینه‌ای مناسب و محترمانه باشد.

تالارهای پذیرایی معمولاً دارای امکاناتی مانند سیستم صوتی بهتر، نورپردازی، و تجهیزات تصویری هستند که می‌توانند به برگزاری هرچه بهتر مراسم کمک کنند. همچنین، این تالارها معمولاً فضای کافی برای پذیرایی از تعداد زیادی مهمان را دارند و می‌توانند محیطی آرام و مناسب برای برگزاری مراسم فراهم کنند.

در برگزاری مراسم ترحیم در تالار، برنامه‌هایی مانند قرائت قرآن، مداحی، و سخنرانی نیز برگزار می‌شود به علاوه اینکه می توان در تالار از گروه های موسیقی عرفانی نیز دعوت به عمل آورد که این مورد در مسجد ممنوع می باشد.  همچنین، پذیرایی از مهمانان با غذا و نوشیدنی‌های مختلف از جمله شربت، نسکافه، قهوه و آبمیوه طبیعی نیز از جمله بخش‌های مهم در پذیرایی این مراسم است، لازم به ذکر است پذیرایی در مسجد فقط با چای و میوه امکان پذیر است.

با توجه به اهمیت و حساسیت مراسم ختم و ترحیم، انتخاب تالار مناسب و برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند به برگزاری یک مراسم محترمانه و تسلی‌بخش برای بازماندگان کمک کند.

تشریفات ترحیم بهشت، به عنوان تنها تشریفات تخصصی ترحیم در مشهد با بیش از 10 سال سابقه امکان برگزاری مراسم ختم در بهترین تالارهای مشهد را با انواع خدمات و منوهای پذیرایی را دارد، تنها کافیست با شماره 09155156802 تماس بگیرید.

نکات مهم در انتخاب تالار مناسب برای برگزاری مراسم ختم در مشهد

انتخاب مکان و زمان

انتخاب مکان  و کیفیت تالاربستگی به تعداد حاضرین و توقعات خانواده دارد، در سطح شهر مشهد، حدود ده تالار مناسب برای برگزاری مراسم ختم هستند و الباقی تالار های در اطراف مشهد و در جاده طرقبه و شاندیز واقع شده اند.

آماده‌سازی تالار

برای برگزاری مراسم ترحیم در تالار، باید قبل از شروع مجلس، میز و صندلی ها چیدمان شده و وسایل پذیرایی شامل پیش دستی، کارد و چنگان، لیوان، دستمال کاغذی، پوشه تراکت به همراه میوه و آب معدنی بر روی میز قرار خواهد گرفت. علاوه بر موارد فوق تزئین میز ترحیم با گل های طبیعی و شمع نیز در ورودی تالار و در مکان مناسب انجام می شود.

تالار ترحیم در مشهد

دعوت از مداح یا گروه موسیقی عرفانی

مداحی و مرثیه‌سرایی می‌تواند باعث تسلی خاطر خانواده متوفی و عزاداران شود. انتخاب مداح و سخنران باید با دقت انجام شود تا افرادی مسلط و خبره برای این امر در نظر گرفته شوند . عده ای از خانواده ها تمایل دارند در کنار مداحی، از گروه های موسیقی عرفانی جهت خواندن اشعار عرفانی نیز بهره ببرند.

 پذیرایی و خدمات

با ورود میهمان ها به تالار با مواردی همچون حلوا، خرما، شیرینی و نوشیدنی از آنها پذیرایی می شود. با توجه به پذیرایی از میهمان ها ممکن است عده ای از خانواده ها تمایل به دادن پک پذیرایی بیرون بر نیز داشته باشند که این امر نیز با توجه به موارد دلخواه در پک انجام می شود.

مزایای برگزاری مجالس ترحیم در تالار

1 - اولین مزیت این است که تالار و رستوران ها تحت اداره و سازمان بهداشت فعالیت می نمایند یعنی آنها موظفند که روزانه به نظافت فضای تالار مانند کف , دیوارها و همچنین آشپزخانه رستوان خود بپردازند. آنها باید همیشه ظروف مخصوص تالار را تمیز و بهداشتی نگاه دارند.

2 - بیشتر تالارها دارای سیستم تهویه هوای مطبوع هستند و از این نظر فضای تالار با اجتماع مهمانان خوش بو باقی می ماند و مهمانان احساس بهتری در این مکان دارند. ضمن اینکه بیشتر تالارها با اسپری اتومات خوش بو می شوند.

3 - تالارها معمولا در محل خود, مکانی را برای جای پارک خودروها در نظر می گیرند و مهمانان از این نظر آسایش خاطر بیشتری دارند , چون یکی از دل مشغولی های مهمانان قبل از ورود به تالار یا رستوران پیدا کردن جای پارک مناسب برای خودرویشان هستند.

4 - تالارها و رستوران برای مراسم ختم مجهز به میز و صندلی هستند و تمام مهمانان توسط پرسنل تشریفات به طرف میز و صندلی های رستوران هدایت می شوند. این مورد کمک بسزایی به افراد سالخورده می نماید تا در مدت زمان حضور خود در آن مکان راحتتر بتوانند از خود پذیرایی نمایند.

5 - اکثر تالارها مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش هستند و این موضوع در فصول گرم و سرد می تواند به میزبانی از مهمانان مراسم ختم کمک نماید.

6 - تالارها و رستوران از ظروف چینی و کارد و چنگال مارکدار سنگین بهره می برند و این موارد می تواند به آبرومندانه تر برگزار شدن مراسم کمک می نماید.

7 - برگزاری مراسم در تالار محدودیت زمانی ندارد یعنی در هر تایم از شبانه روز می توانید برای عزیزانتان به برگزاری مجلس ترحیم در تالار بپردازید.

8 - اینگونه مکان ها معمولا مجهز به سیستم صوت و تصویر می باشند و استفاده از آن برای عموم میزبانان مجالس آزاد می باشد.

 9-  تالارها و رستوران در چند طبقه ساخته می شوند و این امر می تواند مناسب برگزاری مراسم با تعداد مهمان زیاد باشد , جای نگرانی برای بازماندگان متوفی باقی نمی گذارد.

10 - به دلیل آزادی عمل بیشتر تالارها و رستوران ها جهت برگزاری مجالس ترحیم البته با حفظ رعایت شئونات اسلامی می توان آقایان و بانوان را در یک بخش قرار داد.

11- استفاده از گروه موسیقی عرفانی در تالارها نیز بلامانع می باشد.

12 - می توان با قرار دادن یک تریبون در رستوران , بازماندگان می توانند به خواندن دکلمه یا به عرض تشکر از مهمانان بپردازند.

13 - می توان با استفاده از ویدئو پروژکتور به نمایش یک کلیپ از متوفی پرداخت. این کلیپ توسط کادر هنری تشریفات بهشت طراحی می گردد.

خدمات ارائه شده ترحیم توسط گروه تشریفاتی بهشت در تالار

1 - سفارش و خرید خرما, حلوا و شیرینی مجلسی :

از مهم ترین موارد در برگزاری مراسم ختم و ترحیم حلول خرما می باشد. این موارد از تنوع بالایی برخورداند مانند خرمای سه مغز , خرمای گل حلوا , حلوا شکلاتی  , حلوا دیسی , شیرینی ترحیم برزیلی , برشتوک و ...  کلیه این اقلام تهیه و بسیار شکیل در دیس چیده و توسط مهماندران در تالار از مهمانان پذیرایی می گردد.

2 - خرید میوه ( چند نوع میوه فصل ) :

یکی از میوه های پرطرفدار که در تمام سال در دسترس است، موز می باشد، در پذیرایی مراسم ختم می توان به ترکیب موز, سیب, خیار، پرتقال یا نارنگی اشاره کرد. این اقلام خریداری شده , به تالار مورد نظر منتقل گردیده و تا قبل از حضور مهمانان در محل روی میزها چیده می گردد.

3 تهیه آبمیوه:

امروزه در کنار میوه از آبمیوه های بطری و پک و همچنین آبمیوه طبیعی نیز استفاده می گردد. حتی در بعضی مراسم ها فقط از آبمیوه به عنوان پذیرایی در استفاده می گردد. آبمیوه طبیعی (بیشتر پرتقال و هویچ) نیز می تواند بصورت بطری یا در جام به میهمان ها ارائه شود.

حلوا و خرمای ختم

4 - مداح مراسم در تالار :

مداح معمولا طبق سلیقه صاحبان عزا به خواندن قرآن، دعا یا اشعاری در وصف مرحوم می پردازد. علاوه بر آن مداح وظیفه پرداختن به تشکر و سپاس از مهمانان عزیز حاضر در مراسم را نیز بر عهده دارد.

5 - مهماندار مراسم در تالار :

مهمانداران در تالار وظیفه پذیرایی از میهمان ها را بر عهده دارند. میهمان داران اعزامی همگی آموزش های لازم را سپری کرده و دارای لباس متحدالشکل و مشخص می باشند.

6 - چیدمان میز ترحیم:

میز ترحیم باید در مکانی از تالار قرار گیرد که قابل مشاهده برای میهمانان باشد. میز عزا انواع مختلفی دارد و متناسب با سلیقه صاحب عزا طراحی و انجام می گردد. می توان در طراحی این میز از چند میز ترک با ارتفاع مختلف و یا از یک میز مستطیل استفاده نمود. این میز ها با پارچه های مخمل و لمه به همراه شمع و گل های طبیعی تزئین می شود.

تزیین میز ختم

قیمت تالار برای مراسم ختم در مشهد

قیمت تالار برای مراسم ختم با توجه به منوی غذایی، پذیرایی داخل سالن، پک میوه در صورت تمایل و تعداد میهمان ها متفاوت می باشد، این هزینه در سال 1403به ازای ورودی مبلغی بین 6 تا 10 میلیون تومان دارد و تهیه اقلام پذیرایی به همراه میهمان داران و سایر خدمات برای هر نفر از مبلغی بین 100 تا 200 هزار تومان متفاوت خواهد بود.

لطفا جهت رزرو تالار برای مراسم ختم بر روی دکمه تماس تلفنی کلیک نمایید

نظر بدهید