لیست مناسب ترین مساجد مشهد

لیست مناسب ترین مساجد مشهد

لیست مساجد مشهد

لیست مساجد مشهد یا فهرست مساجد مشهد با در نظر گرفتن مناطق مختلف تهیه شده و به شرح زیر می باشد . در این لیست مساجد معروف مشهد گنجانده شده اند . معمولا افراد داغ دیده به دنبال مسجد مبله می گردند البته تمام مساجد شهر مشهد از این امکان برخوردار هستند اما برخی مسجد های مشهد دارای امکانات بهتری نسبت به سایر مساجد برخوردار می باشند.

در شهر مشهد حدود 2000 مسجد وجود دارد که تمام آنها مناسب برای برگزاری مراسمات مذهبی از جمله برگزاری نماز جماعت و برگزاری مراسم دعا و روضه است. اما برای برگزاری مراسم ترحیم برخی از آنها به علت وسعت کم بنا و عدم وجود تجهیزات رفاهی همچون میز و صندلی، سیستم تهویه سرد و گرم نامناسب و همچنین موقعیت مکانی بد مناسب نیست. در این مقاله به بیان لیست مناسب ترین مساجد مشهد برای برگزاری مراسم ختم می پردازیم.

لیست مناسب ترین مساجد مشهد

مساجد مناسب در منطقه احمدآباد

مهمترین مساجد در منطقه احمدآباد مشهد مساجد الزهرا، توفیق و نقویه می باشد.

مسجد الزهرا در حاشیه احمدآباد، حد فاصل ابوذر و رضا واقع شده است. این مسجد دارای ساختمانی یک طبقه  با ظرفیتی در حدود 700 نفر می باشد. این مسجد کاملا مبله است و دارای امکانات مناسبی برای برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی می باشد.

مسجد الزهرا مشهد

مسجد توفیق در خیابان طالقانی، نبش طالقانی 9 واقع شده است و دارای ظرفیتی در حدود 1000 نفر است. این مسجد دارای ساختمانی سه طبقه است که آقایان در طبقه همکف و بانوان در طبقه 1- مستقر هستند. این مسجد دارای آسانسور و امکانات کامل برای برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی می باشد. مسجد توفیق یکی از دو مسجد مشهد است که در بخش بانوان صندلی بصورت سینمایی چیده شده است.

مسجد توفیق

مسجد نقویه سومین مسجد مناسب در منطقه احمدآباد است که نبش خیابان عارف واقع شده است. مسجد نقویه به نسبت مسجد الزهرا و مسجد توفیق دارای فضای کمتری است و مناسب برای مراسماتی در حدود 500 نفر می باشد. این مسجد مبله و دارای آسانسور می باشد و تنها در روزهای تعطیل دارای جای پارک مناسب است. مسجد نقویه هزینه رزرو کمتری نسبت به مسجد الزهرا و توفیق دارد.

مسجد نقویه مشهد

مساجد مناسب بلوار خیام و سجاد

در بلوار خیام جنوبی، ملک آباد و بلوار سجاد مساجدی همچون قبا، المهدی فلسطین، امام حسن مجتبی، امام حسین و مسجد امام سجاد وجود دارد.

مسجد قبا از مساجد قدیمی و شناخته شده مشهد در منطقه خیام جنوبی است. مسجد قبا در خیام جنوبی 21 واقع شده است که برای دسترسی به آن باید از طریق بلوار دستغیب و بلوار ملک آباد و سپس خیابان فرهاد 20 به آن عزیمت نمود. مسجد قبا مبله، دارای آسانسور و امکانات لازم برای برگزاری مراسمات است و ظرفیت آن حدود 700 نفر می باشد. این مسجد دارای مشکل جای پارک نیست.

مسجد قبا مشهد

مسجد المهدی نبش فلسطین 14 واقع شده است و ظرفیتی در حدود 450 نفر دارد. این مسجد دارای ساختمانی دو طبقه و دارای آسانسور است. با توجه به اینکه این مسجد در حاشیه بلوار فلسطین واقع شده است دارای جای پارک معمولی می باشد.

مسجد المهدی فلسطین

مسجد امام حسن مجتبی در خیابان بهار، بهار 9 واقع شده است و دارای جای پارک معمولی می باشد. ظرفیت این مسجد در حدود 400 نفر می باشد و دارای آسانسور و امکانات رفاهی کامل می باشد. این مسجد کوچکترین مسجد در این منطقه به شمار می آید.

مسجد امام حسن مجتبی سجاد مشهد

مسجد امام حسین در بلوار خیام جنوبی، خیام جنوبی 12 (10سابق) واقع شده است و دارای ظرفیتی حدود  500 نفر می باشد. این مسجد دارای جا پارک نسبتا خوبی است و ساختمانی نوساز و با امکانات کامل دارد. از امکانات این مسجد می توان به  وجود آسانسور و سیستم تهویه مناسب اشاره نمود.

مسجد امام حسین مشهد

مسجد امام سجاد در خیابان امین (سجاد 21) واقع شده است. این مسجد بزرگترین مسجد منطقه سجاد می باشد و دارای امکانات مناسبی برای برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی می باشد. این مسجد دارای آسانسور برای قسمت بانوان بوده و کاملا مبله می باشد. این مسجد دارای فضای پارک معمولی است.

مسجد سجاد مشهد

مساجد مناسب مشهد در بلوار وکیل آباد

در بلوار وکیل آباد مشهد مساجد بنامی همچون مسجد امام حسن مجتبی، مسجد ثارالله، مسجد سید الشهدا و مسجد منتظریه وجود دارد.

مسجد امام حسن مجتبی در حاشیه وکیل آباد، بین وکیل آباد 15 و 17 واقع شده است. این مسجد دارای ظرفیتی در حدود 500 نفر دارد و از نظر جای پارک معمولی می باشد.

مسجد امام حسن وکیل آباد مشهد

مسجد ثارالله در بلوار کوثر، نبش کوثر 8 واقع شده است و در حدود 400 نفر ظرفیت دارد. این مسجد بصورت همکف ساخته شده است و آقایان و بانوان در یک قسمت بوده که توسط یک پرده از هم جدا می شود.

مسجد ثارالله کوثر

مسجد سید الشهدا واقع در وکیل آباد 9 واقع شده است و نسبت به سایر مساجد این منطقه دارای امکانات و موقعیت بهتری است. ظرفیت مسجد سید الشهدا حدود 400 نفر می باشد و از امکاناتی همچون آسانسور و آبدارخانه آقایان و خانم ها بهره می برد. این مسجد دارای جای پارک معمولی می باشد.

مسجد منتظریه (امام موسی ابن جعفر سابق) در بلوار هاشمیه بین هاشمیه 20 و بلوار صارمی واقع شده است. این مسجد دارای ظرفیتی حدود 800 نفر می باشد. این مسجد به گونه ای است که می توان آنرا بصورت یک طبقه نیز برای مراسمات رزرو نمود که ظرفیت آن در اینصورت حدود 400 نفر خواهد بود.

مسجد منتظریه هاشمیه مشهد

مساجد مناسب در منطقه آزادشهر

در منطقه آزادشهر مشهد که شامل بلوار امامت و بلوار معلم می شود مساجدی همچون مسجد جوادالائمه، مسجد امام حسن، مسجد امیرالمومنین، مسجد چهارده معصوم و مسجد غدیر باباعلی قرار دارد.

مسجد جوادالائمه در بلوار امامت، بین امامت 20 و 22 واقع شده است و در حدود 300 نفر ظرفیت دارد. این مسجد در حاشیه خیابان واقع شده است و دارای فضای پارک معمولی می باشد. این مسجد دارای ساختمان دو طبقه بدون آسانسور می باشد.

مسجد امام حسن مجتبی در امامت 46 واقع شده است و دارای 450 نفر ظرفیت می باشد. این مسجد دارای بنای دو طبقه بدون آسانسور است و دارای فضای پارک خودرو مناسب است، این مسجد از مساجد خوب منطقه جلال و امامت می باشد.

مسجد امیرالمومنین بین معلم 40 و 42 واقع شده است و دارای بنایی در دو طبقه با ظرفیت حدود 800 می باشد. این مسجد دارای آسانسور بوده و دارای فضای پارک معمولی می باشد. مسجد امیرالمومنین بزرگترین مسجد منطقه معلم می باشد.

مسجد امیرالمومنین دانشجو

مسجد چهارده معصوم در بلوار فرهنگ حد فاصل صدف و فرهنگ 40 واقع شده است. این مسجد نیز دارای ساختمان دو طبقه بوده و فاقد آسانسور می باشد. این مسجد دارای فضای پارک معمولی می باشد.

مسجد غدیر باباعلی معلم از مساجد خوب و بنام منطقه است که در حاشیه بلوار معلم، بین معلم 33 و 35 واقع شده است. این مسجد بصورت همکف و 1- ساخته شده و فاقد آسانسور می باشد. با توجه به واقع شدن این مسجد در حاشیه بلوار جای پارک معمولی دارد.

غدیر باباعلی بلوار معلم

مساجد مناسب در منطقه فرامرز عباسی

در منطقه فرامرز عباسی مشهد مساجد مناسب و بزرگی وجود دارد. این مساجد شامل مسجد ثامن الائمه، مسجد امام علی و مکتب الزهرا می باشد.

مسجد ثامن الائمه بزرگترین و مجهزترین مسجد منطقه فرامرز است که در فرامرز عباسی 8 با ظرفیت 800 نفر واقع شده است. این مسجد دارای جای پارک مناسب و آسانسور برای قسمت بانوان می باشد.

مسجد ثامن الائمه فرامرز مشهد

مسجد امام علی دومین مسجد بزرگ منطقه فرامرز عباسی است که بین فرامرز 19 و 21 واقع شده است و دارای 500 نفر ظرفیت می باشد. این مسجد فاقد آسانسور می باشد و در حاشیه خیابان واقع شده است.

مسجد امام علی فرامرز مشهد

مکتب الزهرا از مساجد بزرگ منطقه فرامرز است که در تقاطع بلوار جانبار و فرامرز واقع شده است و دارای 500 نفر ظرفیت می باشد. این مسجد دارای جای پارک مناسب است.

مکتب الزهرا فرامرز

مساجد مناسب در منطقه ارشاد و صادقی

در منطقه بلوار شهید صادقی و ارشاد مساجد غدیر باباعلی و المنتظر وجود دارد.

مسجد غدیر باباعلی بلوار ارشاد را می توان بزرگترین و بهترین مسجد مشهد از نظر امکانات نامید که در ارشاد 1 واقع شده است. این مسجد بنایی بصورت همکف دارد و دارای جای پارک مناسب است.  این مسجد تقریبا گرانترین مسجد مشهد از نظر هزینه رزرو برای مراسم ختم است.

مسجد غدیر باباعلی ارشاد

مسجد المنتظر در بلوار شهید صادقی، بین صادقی 19 و 21 واقع شده است و دارای بنایی در دو طبقه است. ظرفیت این مسجد 450 نفر است و دارای آسانسور می باشد. این مسجد با توجه به واقع شدن آن در حاشیه خیابان دارای جای پارک معمولی می باشد.

مسجد المنتظر شهید صادقی مشهد

مساجد مناسب در منطقه کوهسنگی

در منطقه کوهسنگی سه مسجد امام المنتظر، مسجد النبی و مسجد حضرت زینب واقع شده است.

مسجد امام المنتظر در انتهای خیابان کوهسنگی و مقابل پارک واقع شده است و دارای 450 نفر ظرفیت می باشد. این مسجد دارای بنای دوطبقه با آسانسور می باشد.

مسجد حضرت زینب از مساجد خوب و نوساز منطقه کوهسنگی است که در خیابان بهشتی، بین بهشتی 31 و 33 واقع شده است. این مسجد دارای ساختمان و فضایی زیبا می باشد و دارای آسانسور نیز هست.

مسجد حضرت زینب مشهد

مسجد النبی از مساجد قدیمی خیابان کوهسنگی است که نبش کوهسنگی 5 واقع شده است. این مسجد بصورت همکف و 1- ساخته شده است و دارای آسانسور می باشد. با توجه به واقع شدن آن در حاشیه خیابان کوهسنگی دارای جای پارک معمولی می باشد.

>مسجد النبی مشهد

مساجد مناسب در منطقه آبکوه و سناباد

در منطقه آبکوه و سناباد مساجدی همچون الزهرا سناباد، مسجد و حسینیه نصرت، مسجد معین الضعفا و مسجد اخوان قرار دارد که به توضیح آنها می پردازیم.

مسجد الزهرا در خیابان سناباد، نبش پنجراه سناباد واقع شده است و ظرفیتی در حدود 500 نفر دارد. این مسجد دارای ساختمانی در دو طبقه بوده و فاقد آسانسور می باشد. این مسجد به علت واقع شدن در حاشیه خیابان دارای جای پارک معمولی می باشد.

مسجد الزهرا سنایاد

مسجد و حسینیه نصرت از مساجد قدیمی مشهد است که در خیابان ابن سینا واقع شده است، این مسجد دارای 350 نفر ظرفیت بوده و بصورت همکف ساخته شده است. مسجد نصرت به علت واقع شدن در حاشیه خیابان دارای جای پارک معمولی می باشد.

مسجد و حسینیه نصرت مشهد

مسجد و حسینیه معین الضعفا در سناباد 41 (ابکوه 10) واقع شده است، این مسجد بزرگترین مسجد این منطقه است که در حدود 500 نفر ظرفیت داشته و دارای امکانات مناسب، آسانسور و جای پارک مناسب است.

مسجد اخوان در خیابان گلستان غربی واقع شده است، این مسجد تنها مسجد خیابان گلستان است که حدود 550 نفر ظرفیت داشته و دارای امکانات کامل و آسانسور می باشد. این مسجد در منطقه ای شلوغ واقع شده است و دارای جای پارک معمولی می باشد.

مسجد اخوان مشهد

مساجد مناسب سایر مناطق مشهد

از مساجد مهم سایر نقاط مشهد می توانیم به مساجدی همچون مسجد العلی خیابان بهجت، مسجد امام علی کوشش، مسجد غدیر باباعلی کامیاب، مسجد غدیر باباعلی شهرک رازی، مسجد غدیر باباعلی فلاحی، مسجد امام حسن مجتبی فکوری، مسجد المهدی رضاشهر و مسجد رضوی پیروزی را نام برد.

 مسجد امام حسن مجتبی فکوری در بلوار فکوری , فکوری 27 واقع شده است، این مسجد دارای ظرفیتی حدود 400 نفر می باشد و بصورت همکف ساخته شده است و از نظر جای پارک مناسب است.

 مسجد امام حسن مجتبی فکوری

مسجد المهدی رضوی جزو چند مسجد بزرگ مشهد از نظر وسعت و مساحت می باشد و دارای معماری و طراحی داخلی زیبایی می باشد. این مسجد حد فاصل رضوی 4 و 6 واقع شده است و دارای ظرفیتی در حدود 1500 نفر می باشد. مسجد المهدی دارای جای پارک مناسب می باشد.

مسجد المهدی بلوار رضوی

مسجد رضوی از دیگر مساجد خوب منطقه رضاشهر و پیروزی است که در پیروزی 6 واقع شده است و دارای 500 نفر ظرفیت می باشد. این مسجد دارای جای پارک مناسب است و دارای آسانسور می باشد.

مسجد رضوی رضاشهر

مسجد العلی از مساجد اطراف حرم امام رضا (ع) است که در خیابان بهجت (راه آهن) , بهجت 18 واقع شده است و دارای ظرفیتی در حدود 400 نفر است. این مسجد دارای بنایی در یک طبقه می باشد و نیازی به آسانسور ندارد. با توجه به اینکه این مسجد در مکانی شلوغ واقع شده است دارای جای پارک معمولی می باشد.

مسجد امام علی خیابان کوشش در کنار مساجد غدیرباباعلی ارشاد و المهدی رضوی جزو بزرگترین مساجد مشهد هستند که در حدود 1500 نفر ظرفیت دارند. این مسجد نبش کوشش 20 واقع شده است و دارای جای پارک مناسب می باشد.

مسجد امام علی کوشش

مساجد غدیر باباعلی در پنج نقطه مشهد واقع شده اند و دارای معماری و امکانات مشابهی هستند. مسجد غدیر کامیاب از مساجد خوب منطقه کامیاب، عبادی و مطهری شمالی است که بین کامیاب 11 و 13 واقع شده است. این مسجد دارای ساختمانی در دو طبقه است و فاقد آسانسور می باشد. به علت واقع شدن مسجد غدیر کامیاب در حاشیه خیابان دارای جای پارک معمولی می باشد.

مسجد غدیر باباعلی کامیاب

 مسجد غدیر باباعلی شهرک رازی در بلوار اندیشه، اندیشه شرقی 6 واقع شده است و در حدود 600 نفر ظرفیت دارد. این مسجد دارای جای پارک مناسب است.

مسجد غدیر باباعلی شهرک رازی

مسجد غدیر باباعلی فلاحی، نبش فلاحی 1 واقع شده است و دارای ظرفیتی در حدود 700 نفر می باشد. این مسجد دارای ساختمانی همکف می باشد و دارای جای پارک مناسبی است.

مسجد غدیر باباعلی فلاحی

در این مقاله ما بهترین و مناسب ترین مساجد مشهد را به اختصار معرفی کردیم، در صورت تمایل به رزرو مسجد در سراسر مشهد توسط تشریفات بهشت با ما تماس بگیرید. ما با توجه به نیاز شما، مناسب ترین مسجد را به شما معرفی خواهیم نمود.

لطفا جهت رزرو مسجد در مشهد  بر روی دکمه تماس تلفنی کلیک نمایید

اشتراک گذاری:

خدمات تشریفات بهشت مرتبط

  1. Image

    با سلام،ضمن تشکر و خداقوت به جنابعالی و همکاران محترمتان،اطلاعات جامع و کاملی بود و به نحو احسنت استفاده نمودم.

  2. Image

    مجموعه خوبی از مساجد مشهد رو گرداوری کردین اطلاعات به روز و دقیق هستش؟

نظر بدهید