ایده‌های پذیرایی در مراسم ختم

ایده‌های پذیرایی در مراسم ختم

ایده‌های پذیرایی در مراسم ختم

پذیرایی از مهمانان در مراسم ترحیم نیازمند برنامه‌ریزی و خلاقیت است تا تجربه‌ای دلنشین و به‌یادماندنی برای مهمانان فراهم شود. در این مقاله، به بررسی ایده‌های مختلف برای پذیرایی در مجلس ختم می‌پردازیم که می‌تواند به شما کمک کند تا میزبانی شیک و جذاب داشته باشید.

تزیین میز پذیرایی ختم

انتخاب تم و رنگ خاص: قبل از شروع چیدمان، یک تم یا رنگ خاص برای میزتان انتخاب کنید. این کار به هماهنگی و زیبایی بیشتر میز کمک می‌کند. در تزیین میز ترحیم معمولا از رنگ های مشکی، سورمه ای، نقره ای و سبز یشمی استفاده می شود.

استفاده از ظروف زیبا و هماهنگ: از ظروف زیبا، یک شکل و هماهنگ با تم انتخابی‌تان استفاده کنید. ظروف چینی هتلی سفید رنگ می تواند گزینه مناسبی باشد، این ظروف در تم های تیره جلوه خاصی دارد.

نورپردازی مناسب: از نورپردازی مناسب برای روشن‌تر کردن میز و ایجاد فضایی دلنشین استفاده کنید .

استفاده از شمع و گل: شمع‌ها فضایی گرم و صمیمی ایجاد می‌کنند و گل‌های طبیعی و تازه به زیبایی میز می‌افزایند . استفاده از گل های لیلیوم، آنتریوم، رز، داوودی و آلستر برای مراسم ختم مناسب است.

استفاده از وسایل تزئینی: از وسایل تزئینی مانند مجسمه‌های فرشته می توان برای تزئین میز استفاده کرد.

منوی متنوع و خوشمزه: ارائه منوی متنوع و خوشمزه از غذاها و نوشیدنی‌ها نیز یکی از ایده‌های مهم در پذیرایی میهمانان است. از مهم ترین منوهای غذایی می توان به غذاهای چلویی اشاره کرد به عنوان مثال می توان از یک مدل کباب در کنار یک مدل غذای خورشتی جهت پذیرایی از مهمان استفاده نمود. ضمن اینکه در کنار آن نوشیدنی هایی مثل دوغ، نوشابه و دلستر بهره برد.

خلاقیت در ارائه خوراکی‌ها: استفاده از خلاقیت در ارائه و تزیین خوراکی‌ها نیز می‌تواند به جذابیت و جلب توجه مهمانان کمک کند.

تزیین میز پذیرایی ختم

خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مناسب برای پذیرایی در مراسم ختم

انواع سالادها: سالاد میوه، فصل، سزار، ماکارانی و اولویه می تواند گزینه مناسبی برای پذیرایی از میهمان ها باشد.

شربت‌ها و دمنوش‌ها: در فصل‌های گرم، انواع شربت‌های سنتی مانند شربت زعفران، خاکشیر و شربت های آلبالو، پرتغال و آناناس و دسرهای خنک و در فصل‌های سرد، دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های گرم مانند چای، قهوه، نسکافه، کاپوچینو و شکلات داغ سرو کنید .

میوه خشک و خرما: استفاده از میوه خشک، حبه های میوه و گذاشتن خرمای تزئین شده به جای قند در کنار چای می‌تواند گزینه‌های سالم‌تری باشند.

شیرینی‌ها و دسرها: شیرینی های بلک فارست، انواع باقلوا، برشتوک، فرنتینا و کیک‌های خانگی به جای خرید شیرینی‌های آماده از قنادی می‌توانند در مراسم ختم جذابیت بیشتری داشته باشند .

پذیرایی در مراسم ختم

پذیرایی در مراسم ختم

توجه به جزئیات در مراسم ختم

توجه به کودکان: اگر مهمانان شما صاحب فرزند هستند، خوراکی‌ها و دسرهایی که در میان کودکان طرفدار بیشتری دارند را آماده کنید.

چیدمان شیک و زیبا: چیدمان شیک و زیبا میز پذیرایی می‌تواند به زیبایی هرچه بیشتر خانه شما و همچنین خوشامدگویی به مهمان‌هایتان کمک کند ، تزیین میز ترحیم با عکس متوفی و استفاده از گل های طبیعی و شمع در قسمت ورودی می تواند به جذابیت بیشتر کمک کند.

استفاده از موسیقی سنتی و عرفانی: استفاده از گروه موسیقی عرفانی می‌تواند توجه مهمانان را جلب کرده و فضایی دلنشین ایجاد کند . در صورتیکه امکان دعوت از گروه موسیقی را ندارید می توانید از آهنگ های عرفانی و سنتی در مراسم استفاده کنید.

انواع روش‌های سرو غذا در مراسمات

پذیرایی به روش اصیل ایرانی: در این روش، غذاها به صورت جداگانه در بشقاب‌های مخصوص سرو می‌شوند و هر مهمان بشقاب خود را دارد .

پذیرایی به روش فرانسوی: این روش نیاز به فضای مناسب دارد و غذاها به صورت هنری و با دقت بالا سرو می‌شوند . توجه به تزئین غذا در این روش اهمیت دارد.

پذیرایی به روش روسی: این سبک برای سرویس‌دهی شخصی و خصوصی پیشنهاد می‌شود و غذاها به صورت جداگانه و با دقت بالا سرو می‌شوند. در این روش نیاز به خدمه بیشتر برای پذیرایی می باشد.

پذیرایی به روش سلف سرویس: در این روش، غذاها به صورت بوفه‌ باز سرو می‌شوند و مهمانان می‌توانند از بین غذاهای مختلف انتخاب کنند، در این روش باید حداقل 1.5 برابر حالت عادی برای هر نفر غذا در نظر گرفت، این روش ضایعات غذایی زیادی دارد.

پذیرایی به سبک خانوادگی: در این روش، غذاها در دیس بر روی میز قرار داده می‌شوند و مهمانان خودشان از این ظروف غذا می‌کشند، این روش ضایعات کمتری دارد.

با استفاده از این ایده‌ها و نکات، می‌توانید میزبانی شیک و جذاب داشته باشید و مهمانان خود را به بهترین نحو پذیرایی کنید.

نحوه پذیرایی در مراسم ختم توسط تشریفات بهشت

تشریفات بهشت با آموزش مهمانداران خود توانسته سطح کیفی پذیرایی در مجالس ختم و ترحیم را تا حد زیادی بالا ببرد تا موجب رضایت بیشتر صاحبان عزا شود.

 برخی از اصولی که تشریفات بهشت در پذیرایی از میهمان ها در مراسم ختم در نظر می گیرد عبارتند از:

1 - تکریم و احترام کامل مهمانان در زمان؛ ورود، خروج و پذیرایی.

2 - استفاده از دستکش یکبار مصرف و ماسک در زمان پذیرایی.

3- عدم استفاده از کلمات منفی (همچون نمی توانم , نمی شود یا غیرممکن است) در برخورد با میهمانان.

4 - دقت به ظروف پذیرایی میهمان ها، در صورت کثیف بودن ظرف سریعا ظرف تمیز آورده می شود و برای میهمان هایی که ظرف پذیرایی ندارند ظرف گذاشته می شود.

5 - با هماهنگی سرپرست، یک نفر مسئول پخش تراکت ها می باشد و حتما باید دقت شود تراکت ها در پوشه قرار می گیرد.

6 – پرسنل پذیرایی ملزم هستند که در مجالس به صورت یک شکل بایستند.

7 - ارائه خدمات دیرهنگام , میهمانان را ناراضی می کند تلاش می کنیم ارائه خدمات به موقع انجام شود.

8 - عدم تجمع چند میهماندار و بلند صحبت کردن آنها.

9 – میهمان داران در هنگام ارائه خدمات و یا دریافت دستور با متانت و احترام رفتار کنند. (حتی آقا جمال)

10 – راهنمایی میهمانان جهت نشستن در مکان مناسب.

لطفا جهت درخواست پذیرایی در مراسم ترحیم بر روی دکمه تماس تلفنی کلیک نمایید

اشتراک گذاری:

خدمات تشریفات بهشت مرتبط

نظر بدهید