مداح مجالس ترحیم در مشهد

مداح مجالس ترحیم در مشهد

مداح ترحیم در مشهد

از خدمات ترحیم گروه تشریفات بهشت ، هماهنگی مداح  جهت برگزاری مراسم ختم و ترحیم در مشهد می باشد. مداح مراسم ترحیم یا همان مداح مراسم ختم با توجه به سلیقه شما انتخاب و به مجالس اعزام می گردند ، این افراد در کنار خود از یک نفر قاری نیز بهره می برند.

مداحان در مراسم ترحیم نقش مهمی ایفا می‌کنند و بر اساس مناسبت‌های مختلف مانند خاکسپاری، سوم، هفتم، چهلم، سالگرد، عید اول، خطبه صبح به اجرای برنامه می‌پردازند. معمولا مداحی بر سرمزار، مسجد، حسینیه، تالار و منزل برگزار می شود.

مداحان با توجه به درخواست صاحب عزا و مکان برگزاری مراسم، مدت زمان اجرای خود را تنظیم می‌کنند که معمولاً بین 15 دقیقه تا یک ساعت و نیم است.

انواع خدمات مداحی مراسم ترحیم

مداحان مراسم ترحیم معمولا در دو دسته قرار می گیرند، دسته اول مداحان مذهبی هستند که بیشتر به خواندن قرآن و روضه مسلط هستند و دسته دیگر مداحان آواز هستند که بیشتر به خواندن اشعار عرفانی و نوحه مسلط هستند و این دسته می توانند با گروه های موسیقی عرفانی و سنتی همراه شوند.

مداحی با نی و موسیقی

استفاده از نی در مداحی‌ها در مشهد تنها در تالار و منزل امکان پذیر است و در مکان هایی مانند سرمزار و مسجد ممنوع می باشد. گروه‌های موسیقی ترحیم نیز برای اجرای مراسم ختم و ترحیم وجود دارند که می‌توانند به همراه مداحان اجرا کنندو از سازهایی همچون نی ، دف ، تار و سنتور استفاده می کنند.

خدمات جانبی مراسم ترحیم

علاوه بر مداحی، خدمات دیگری نیز در مراسم ترحیم ارائه می‌شود که شامل پذیرایی از میهمان ها، تهیه وسایل ایاب و ذهاب، ظروف کرایه، تاج گل و تزیین میز یادبود، خدمات صوت و تصویر و مدیریت مراسم می‌شود. این خدمات توسط تشریفات بهشت به بهترین شکل ارائه می گردد.

لطفا جهت درخواست مداح بر روی دکمه تماس تلفنی کلیک نمایید

مداحی در مراسم ترحیم

مداحی در مراسم ترحیم

مداحان در مراسم ترحیم نقش محوری دارند و با اجرای مراسم متناسب با فرهنگ و آداب مختلف، به یادبود و بزرگداشت عزیزان از دست رفته کمک می‌کنند. خدمات مداحی امروزه شامل اجراهای متنوع و همچنین خدمات جانبی مانند پذیرایی و تهیه وسایل مورد نیاز مراسم می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی، خدمات ختم و ترحیم آنلاین نیز به این حوزه اضافه شده‌اند تا امکان شرکت در مراسم را برای افرادی که نمی‌توانند حضور فیزیکی داشته باشند، میسر سازند.

مداحی در مراسم ترحیم یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار این مراسم است که به یادبود و بزرگداشت فرد متوفی کمک می‌کند. مداحان با استفاده از اشعار و نوحه‌های مذهبی، فضایی معنوی و آرامش‌بخش برای حضار ایجاد می‌کنند.

نمونه ویدئو مداحی در مجلس ترحیم

نقش مداح در مراسم ترحیم

مداحان در مراسم ترحیم با خواندن قرآن، نوحه‌ها و اشعار مذهبی و همچنین خوش آمد گویی به میهمان ها به تسلی خاطر بازماندگان کمک می‌کنند. اشعار مورد استفاده معمولاً شامل ذکر مصائب اهل بیت (ع) و یادآوری ارزش‌های دینی و اخلاقی است که می‌تواند به بازماندگان آرامش و تسلی بدهد.

وظایف مداح در مجالس ترحیم

1 - مداح برای مراسم ترحیم باید راس ساعت مقرر به همراه سیستم صوت خود در محل برگزاری مراسم ختم حاضر شود.

2 - وی باید پس از مستقر شدن در محل , سیستم صوت خود را نصب , تست و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نماید.

3 - مداح مراسم باید بلافاصله خود را به صاحبان مجلس معرفی و به آنها تسلیت عرض کند.

4 - او باید به  اخذ و گرفتن بیوگرافی متوفی و مشخصات بازماندگان مرحوم  بپردازد و کسانی که صاحبان مراسم می خواهند نامشان بازگو شود را یادداشت نماید.

5 - مراسم با تلاوت قران مجید توسط قاری , آغاز می شود.

6 - پس از خواندن قرآن وی به عرض سلام و خیر مقدم به میهمانان می پردازد.

7 - حال نوبت به خواندن اشعار می رسد که متناسب با جنسیت مرحوم یا مرحومه متفاوت می باشد.

8 - مداح باید در حین اجرا در مراسم از میهمانانی که با ارسال تاج گل , سبد گل , تراکت , بنر و استند ترحیم باعث دلگرمی بازماندگان متوفی شده اند تقدیر و تشکر به عمل آورد. نام این افراد توسط پرسنل تشریفات به مداح منتقل می شود.

9 - یکی از وظایف مداح این است که باید میهمانان حاضر را به تناول موارد پذیرایی که تهیه و تدارک دیده شده است تعارف نماید. این کار باید چند باری در طول مراسم انجام شود.

10 - پس از این مرحله نوبت به خواندن روضه می رسد.

11 - بعد از خواندن روضه قرائت سوره مبارکه الرحمن توسط قاری مراسم انجام می شود.

12 - پس از روضه , خواندن چند دعا مرسوم می باشد که حضار پس از شنیدن , آمین می گویند.

13 - در انتهای مراسم کلیه میهمانان با اعلام مداح , قیام نموده و رو به قبله با سلام بر امام حسین ( ع )و رو به حرم مطهر سلام بر امام رضا ( ع ) و مجددا رو به قبله ایستاده و بر امام زمان ( عج ) سلام فرستاده و خواستار فرج آن امام می شوند.

14 - و مجددا مداح میهمانان را به پذیرایی از خود دعوت می نماید.

شماره مداحان مشهد

جهت هماهنگی و اعزام مداح مراسم ترحیم می توانید با تشریفات بهشت به شماره 05138331044 تماس حاصل فرمائید.

لطفا جهت درخواست مداح بر روی دکمه تماس تلفنی کلیک نمایید

چرا تشریفات بهشت؟

برگزاری صفر تا صد مراسم خاکسپاری و ترحیم - تشریفات بهشت باسابقه ترین تشریفات مشهد

سابقه

بیش از 10 سال سابقه

برگزاری مراسم ختم

برگزاری بیش از 10000 مراسم ختم 

قیمت مناسب

تنوع و کیفیت بالای خدمات

قیمت مناسب در کنار حفظ کیفیت

قیمت و کیفیت مناسب 

خدمات ترحیم گروه تشریفات بهشت

تشریفات مراسم خاکسپاری

برگزاری مراسم تشییع  و خاکسپاری بر سر مزار 

برگزاری مراسم ترحیم

برگزاری مراسم ترحیم و ختم در مساجد

برگزاری خدمات مجالس ترحیم

برگزاری خدمات مجالس ترحیم در منزل و رستوران

 برگزاری خدمات مجالس ترحیم

 ارائه خدمات کامل به خانواده متوفی 

مشاهده خدمات تشریفات بهشت

اشتراک گذاری:

خدمات تشریفات بهشت مرتبط

نظر بدهید